loading...
غدیر
حمیدرضا بازدید : 33 شنبه 23 دی 1391 نظرات (2)
کتاب الغدیر

کتاب الغدیر

علامه امینی برای تالیف کتاب گرانقدر الغدیر - که به حق کتابی وزین است و در اعتلای مکتب تشیع سهم بسیار و در اثبات حقانیت مولی الموحدین علی علیه السلام تاثیر بسزایی داشته است - زحمات بسیاری را متحمل شد. او از برجسته‌ترین افرادی است كه به خاطر دفاع از حریم اسلام و تشیع و مخصوصاً دفاع از مقام والای بزرگمرد جهان انسانیت حضرت علی علیه السلام قد علم كرده و با فداكاری و اخلاص عجیب و شهامت و ابتكاری كم نظیر، رسالت بزرگ خود را به خوبی انجام داد. علامه امینی شخصیتی است كه یك تنه در برابر تحریف کنندگان تاریخ قیام كرد و با قلم توانا و آتشین و در عین حال منطقی و علمی خود، پرده‌ها را كنار زد و حقایق را از لابلای زوایای تاریك تاریخ، بیرون كشید.
 
به ادامه مطلب بروید...
حمیدرضا بازدید : 18 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

به نقل از اخبار فرهنگی :

در حالی که میلیون‌ها تن از زائران حسینی با حرکت به سمت کربلا خود را برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در اربعین آماده می‌کنند هزاران تن از نیروهای امنیتی عراقی با استقرار در کربلا و اطراف آن امنیت زائران را تامین می‌کنند

ایران پی ان - فرهنگی: جاسم الخطابی، معاون رئیس شورای شهر کربلا عنوان داشت: کربلا شاهد حضور میلیونی زوار امام حسین (ع) در اربعین حسینی است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد این زوار به بیش از 17 میلیون تن برسد .

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، وی در ادامه افزود:این رقم در تاریخ حضور زائران در مراسم‌های دینی بی‌سابقه است .

الخطابی همچنین عنوان داشت: زائران حسینی در سه محور بابل- کربلا، بغداد- کربلا و نجف - کربلا به سمت این شهر مقدس در حرکت هستند و تاکنون 9 میلیون زائر به کربلا آمده‌اند. نیروهای امنیتی عراق نیز با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق مختلف در کربلا مستقر شده‌اند.

مسوولان امنیتی این کشور اعلام کردند که حدود 30 هزار سرباز در شهر کربلا و اطراف آن با ایجاد نقاط ایست بازرسی تلاش می‌کنند تا امنیت زائران را تامین کنند.

خبرگزاری براثای عراق نیز گزارش داد که براساس گزارش‌های بین‌المللی تعداد زائران اربعین حسینی از تعداد تمام کسانی که در سراسر جهان سال نو میلادی را جشن گرفتند پیشی می‌گیرد.


این خبرگزاری اعلام کرد که تنها صدها هزار تن در سراسر جهان سال نو میلادی را جشن گرفتند اما گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که دست کم 15 تا 17 میلیون زائر به کربلا می‌روند.

منبع :ایران پی فرهنگی

حمیدرضا بازدید : 83 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بکری اندلسی جغرافی دان (متوفّای 487 هجری، در معجم ما استعجم، جلد1، صفحه 492) به گفته سکونی استناد کرده که: «مَوضِع غدیر خم یقال له الخرّار».

وادی «الخرّار» که امروزه به «الظهر» شهرت دارد، در امتداد «وادی الخانق» است. پس، از خود پرسیدم چگونه می توان موقعیت جُحفه را در این وادی شناخت؟ تا براساس چنین موقعیّتی، مکان تاریخیِ غدیر خم را پیدا کرد؟!

مدّت ها به پژوهش پرداختم و در عبارات متناقض و نامفهوم سرگردان شدم، هرچه بیشتر می رفتم از زبان علمیِ جغرافیا دور می شدم و در واژه های راویان و سیاق عبارات مورّخان به دور می افتادم.

هیچ محقّقی را نیافتم که در پژوهش های خود در باره سخنان پیامبر در غدیر خم، با دید جغرافیایی، این واقعه تاریخیِ اسلام را بررسی کرده باشد. راهی نداشتم جز آن که خود بار سفر بر دوش کشم، بیابان های حجاز را طی کنم تا تاریخ را در مکانش بخوانم... راهی نداشتم جز آن که در منطقه جغرافیایی رابُغ فرود آیم و در پیِ منزلگاه غدیر، این سوی و آن سوی بگردم و بجویم، ببینم و بخوانم تا با دل، جای پای پیامبر را بیابم و بر آن بوسه زنم.

چون در عرض جغرافیایی 47 . /22 و طول 58 ./038 بیابان های رابغ را طی کردم تا به سوی میقات جحفه در عرض 42 ./ 022 و طول 8 ./ 039 جغرافیایی ره سپارم. نخستین پرسشی که به ذهنم رسید، این بود که:آیا مکان فعلیِ میقات در همان مکانی است که در تاریخ به جُحفه شهرت دارد؟ اگر آری است، دلیل آن چیست؟ و اگر نیست، فاصله میان آن دو مکان چقدر است؟


برای مشاهده ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

حمیدرضا بازدید : 230 جمعه 15 دی 1391 نظرات (1)
شما دوستان عزیز را دعوت می کنم به اشنایی خطابه غدیر در وبلاگ غدیر
تیتر فایلهای زیر به شرح زیر است

  1. حمد و ثنای الهی
  2. فرمان الهی برای مطلبی مهم
  3. اعلام رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیه السلام
  4. بلند کردن امیرالمومین علیه السلام به دست رسول خدا (ص)
  5. تاکید بر توجه امت به مسئله امت
  6. اشاره به کارشکنی های منافقین
  7. پیروان اهل بیت علیه السلام و دشمنان ایشان
  8. حضرت مهدی عجل الله فرجه شریف
  9. مطرح کردن بیعت
  10. حلال و حرام ،واجبات و محرمات
  11. بیعت گرفتن رسمی

 

                                 

حمیدرضا بازدید : 20 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)


اربعین حسین با کاروان

اینک قریب چهل روز از غروب غم فزای شهادت شقایق‌ها می‌گذرد؛ و اینک از صدای نحص شلاق خزان بر پیکر آلاله‌ها، اربعینی می‌گذرد و اسارت، سیلی، غربت، فریاد و بیدارگری سهم حاملان پیغام قاصدک های عترت و عظمت شد.

از آن روز تا امروز چهل روز در سوگ ابرمردی نشستیم که حیات اسلام مدیون رگ‌های پاره پاره اوست.قصه سر و نیزه، قصه لب‌های خونین و قرآن، قصه سیلی و صورت گلگون کودک غمگین و تمام حقیقت هایی که هر سال از پرده چشمان ما می گذرد را شنیده ایم.

اربعینی با دختر کوچک حسین (ع) مهر را در آغوش گرفتیم، ناله زدیم، درد دل‌ها گفتیم و شکوه‌ها روانه کردیم. اربعینی از عمق جان، فریاد یا حسین کشیدیم، بر سینه زدیم و خنده را حرام کردیم.

کربلا؛ این خارستان خشک و بی‌آب، دریای انسانیت و کمال است، اقیانوس بی کرانه‌ای است که در آن گوهر همه عظمت‌ها و خوبی‌ها به رنگ مظلومیت، یافتنی است؛ اما غواص قهار می‌طلبد. و هر کدام به فراخور حالمان از کربلا، محرم، عاشورا و اربعین، برداشتی داریم و بر اساس آن قضاوتی ….

در زیارت اربعین پیرامون فلسفه آن آمده است: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیره‌الظلاله: حسین علیه السلام خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.

و شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهداء علیه ‌السلام و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نکرده و از اینجاست که امام حسن عسکرى ‏علیه‏‌السلام زیارت اربعین را از علایم ایمان شمرده است.

آرى، تنها زیارت اربعین سیدالشهداء علیه‏ السلام است که مؤمن خالص را از دیگران تمیز مى‏دهد، و دوستان اهل بیت‏ علیهم‏ السلام را از غیر آنان جدا مى ‌کند. و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار نهضت‏ حسین ‏علیه‏ السلام فراموش شود و در قدردانى و شرکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.

پیروان و دوستان امام حسین ‏علیه‏ السلام امیدوارند تا از این طریق مشمول این حدیث نبوى شوند که جابر بن عبدالله انصارى – از صحابه رسول خداصلى الله علیه و آله و سلم و نخستین زائر قبر حضرت ابا‏‌عبدالله در اولین اربعین سیدالشهداء روایت کرده است:«کسى که قومى را دوست دارد با آنها محشور مى ‌شود و کسى که عمل قومى را دوست دارد با ایشان شریک مى‌‏باشد».

 

در اربعین چه گذشت؟

 

به ادامه مطلب بروید...

 

حمیدرضا بازدید : 22 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)

مـسافرى كه از مدینه به سوى مكه حركت مى كند, بیش از پانصد كیلومتر راه پیش رو دارد بعد از پیمودن270 كیلومتر از این مسافت, به منطقه اى مى رسد كه ((رابغ )) نام دارد رابغ ((2)) شهركى اسـت در نـزدیـكـى جـحفه, و جحفه یكى از میقاتهاى پنج گانه حج است , جایى كه حاجیان شام و كسانى كه مى خواهند ازجده به جانب مكه روند, در آن محرم مى شوند.

فـاصـلـه جـحـفه تا مكه تقریبا 250 و تا رابغ 26 كیلومتر است ((3)) و در آن غدیرى بوده است كه آب گـنـدیـده و مـسموم آن قابل استفاده مسافران نبوده و قافله ها در آن وادى توقف نمى كردند ((4)) گـویا به همین دلیل خم نامیده شده است چرا كه خم به هر چیز فاسدى گفته مى شود كه بدبو باشد قفس مرغ رانیز به همین دلیل خم مى گویند.



پیش نویس :

2ـ اثـبات الوصیه للامام على بن ابى طالب (ع ), ابوالحسن على بن حسین بن على مسعودى , متوفى به سال 345 هـ ق , چاپ انتشارات بصیرتى : قم , چاپ پنجم.

انتشارات نهضة المصر للطباعة و النشر و التوزیع قاهره (سنى ).

4ـ اسـدالـغـابة فى معرفه الصحابه , عزالدین ابوالحسن على بن محمد الجزرى ـ معروف به ابن اثیر ـمتوفى به سال 630 هـ ق , چاپ (سنى)

 

حمیدرضا بازدید : 16 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)

امام علی(ع) زودتر از تمام مردم عصر خود به خدا و رسولش(ص) ایمان آورد و نماز گزارد.

بار خدایا من نخستین کسی هستم که به حق رسیده و آن را شنیده و پذیرفته است و هیچ کس بر من در امر نماز سبقت نگرفت، مگر رسول خدا(ص)، و نیز فرموده‌اند: «من هفت سال پیش از آن که کسی با پیامبر نماز بخواند، با او نمازگزاردم.» (۱)

درباره ما
Profile Pic
غدیر تاریخ وال من والاه‏ غدیر آیه توبیخ عاد من عاد است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 59
  • بازدید کلی : 2,172
  • کدهای اختصاصی

    قالب وبلاگ

    وبلاگ اسکین

    وبلاگ اسکین

    وبلاگ اسکین

    تصویر ثابت

    تصویر ثابت

    اسلایدشو

    تصویر ثابت